.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در گفتگو با دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران مطرح شد :
دریابیگی: 95 درصد جامعه کارگری امنیت شغلی ندارند/ صدای کارگر را بشنوید
شمال نیوز: دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و مسئول کانون بازنشستگان مازندران در گفت و گو با رکنا گفت: در بودجه سال 1401 باید دولت و مجلس به امنیت شغلی کارگر ، بن کارگری ، معیشت کارگران، حقوق بازنشستگان، و بسیاری از ناهنجاری هایی که جامعه کارگری دارد توجه می کردند.
دریابیگی: 95 درصد جامعه کارگری امنیت شغلی ندارند/ صدای کارگر را بشنوید

به گزارش شمال نیوز، مدتی است که مشکلات اقتصادی و تورم به اندازه ای در زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته که قشر کارگر که بیش از 40 درصد جامعه مشغولان به کار را تشکیل می دهد ، به اعتراض و تحصن به پا خاسته اند. این تحصن ها پیش تر  هم میان کارگر ها وجود داشته اما این مصائب و گرانی ها و شرایط به وجود آمده از تحریم ، بر شدت آن افزوده است. دولت و مجلس باید صدای کارگر، این قشر زحمت کش جامعه را بشنوند و برایشان کاری کنند.

 

نصرالله دریابیگی ، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و مسئول کانون بازنشستگان مازندران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: دولت و مجلس چه اصولگرایان چه اصلاح طلبان صدای مظلومیت کارگران را نمی شنوند یا نمی خواهند بشنوند، اگر می شنیدند این وضعیت نبود که هر روز یک تحصنی برگزار شود.

 

95  درصد جامعه کارگری امنیت شغلی ندارد

وی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری گفت: اول مشکل نداشتن امنیت شغلی است که بزرگترین مشکل بیش از 95 درصد از جامعه کارگران است. کارگر امروز امنیت شغلی ندارد. کارفرمایان و شرکت های خدماتی از آنها چک سفید امضا می گیرند. قرارداد کمتر از یک ماه می بندند و به هر ترفندی نیروی کار را اخراج می کنند. یکی از عوامل ناهنجاری های اجتماعی و افزایش سرقت ها ، و بسیاری از مشکلات دیگر نظیر؛ نابه‌سامانی های اجتماعی و روحی و روانی که حتی منجر به طلاق و فروپاشی خانواده ها می شود، ناشی از نداشتن امنیت شغلی نیروی کار ایران است.

 

دریابیگی با بیان اینکه متاسفانه دولت ها این مشکات را نمی بینند و نمی خواهند ببینند گفت: نمایندگان مجلس که شعار حمایت از مظلومان و مستضعفان می دهند، چه کار می کنند؟ همه این افراد زمانی که به قدرت می رسند شعار هایشان را یادشان می رود. دومین مشکل بحث واگذاری ها و جریان خصوصی سازی ها است. یک بنگاه دولتی را به بخش خصوصی واگذار می کنند ، کارگران را اخراج  می کنند و بعد زمین ها را می فروشند و آپارتمان سازی می کنند. بسیاری از مطالبت و حتی حق بیمه کارگری  را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی کنند و در نتیجه تجمعات و تحصن های کارگری صورت می گیرد.

 

وی در رابطه با مشکل سوم کارگران برای این تجمعات گفت: بحث بعدی معیشت کارگران و نیروی کار است. کارگران و بازنشسته های کشور دچار مشکلات اقتصادی هستند. بسیاری از واحد های صنفی کوچک، کم تر از 2 میلیون تومان می گیرند و کسی هم به این مشکات توجه نمی کند.

 

بانک رفاه کارگران را نباید به بخش خصوصی بلکه به خود کارگران واگذار کنند

این فعال حوزه کارگری ادامه داد: در بودجه سال 1401 باید دولت و مجلس به امنیت شغلی کارگر ، بن کارگری ، معیشت کارگران، حقوق بازنشستگان، و بسیاری از ناهنجاری هایی که جامعه کارگری دارد توجه می کردند. اصلا در بودجه سال 1401 به همسان سازی حقوق کارگری اشاره ای نشده است.  دولت الان بیش از 400  هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. خود سازمان تامین اجتماعی بیش از 120 هزار میلیارد تومان به بانک رفاه کارگران بدهکار است. متاسفانه زمزمه هایی است که بانک رفاه کارگران که متعلق به کارگران است را می خواهد به بخش خصوصی واگذار کنند. بانک رفاه کارگران به عنوان خط قرمز جامعه کارگری است که باید به خود کارگران و بازنشستگان واگذار شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد جامعه کارگران هستند، گفت: دولت و رییس جمهوری باید مشکلات کارگری را ببینند و بشنوند و در جهت رفع مشکلات قدم بردارد. من به عنوان فعال کارگری عرض می کنم که ما راضی نیستیم در خیابان و در تحصن ها حق خودمان را بگیریم اما باید صدای ما را بشنوند و حق ما را بدهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.